måndag 17 november 2014

Uppdatering!


Det har varit tyst här ett tag nu, men nu ska vi försöka uppdatera mera! :)

Vi kan ju börja med att säga att Emelita, tog sig an en tax som vi fick tillbaka efter 9år, då ägaren hastigt blev sjuk. Taxen är ingen mindre än Pysslas Digelo (Alfred). Första året jagade jag några gånger med han, men mest fick han och jag lära känna varandra. Han fick lära sig vart han hade mig, och jag fick lära mig hur han är som individ, och visst är han en bestämd herre! :) Men han lyssnar massor på matte när hon ropar, oavsett om han har fullt drev eller inte. Så taxar kan lära sig lyssna om man bara ger dem tiden.

Pysslas Digelo (Alfred)
Foto: Erika Alho
Förra helgen sköt vi det första viltet för honom sedan jag fick honom. :) Min stolthet fann nog inga gränser, två perfekta drev gjorde han den dagen, och det andra drevet avslutades på bästa sätt, genom att en bock gick i pass till en passkytt! :) Lyckan var total både för mig och Alfred, inte minst för passkytten. 


Nu då Sven-Åke är pensionär så går hundarna några fler dagar i veckan än bara lördag och söndag. Agneta och Sven-Åkes barnbarn, Knut uppsikts jagar just nu med Sven-Åke. och turen har varit på deras sida. :) 

Fällt för Pyssla Fanny, på drev. Av Knut. Duktiga hundar
duktiga skyttar och bra jägare, då är detta resultatet.
Men man måste inte alltid skjuta för att hunden ska ha
gjort ett bra jobb, eller för att man ska ha haft en lyckad jakt. 

Nu hoppas vi på att jag blir bättre på att uppdatera här nu, så får vi se! :)



// Pysslas Kennel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar